Review: Bestellen bij bol.com en PostNL

Net zoals bijna elke Nederlander bestel ik ook wel eens bij bol.com. Meestal is dit tijdens de feestdagen maar ik wil nog wel eens tussendoor iets bestellen. Zo heb ik recent drie nieuwe films besteld, een nieuwe camera met accessoires en een nieuwe stofzuiger. 

Normaal gesproken zou ik het altijd bij mijn ouders laten bezorgen maar sinds het overlijden van mijn vader is dit niet meer mogelijk. Het liefs wil ik niet dat mijn bestelling bij mijn buren geleverd wordt dus zorg ik er altijd voor dat de bestellingen pas geleverd worden als ik zelf thuis ben. 

Bij de meeste webshops kan je dit ook netjes aangeven. Zo wilde ik dat mijn bestelling op zaterdag binnen zou komen, ondanks dat ik hem op woensdag besteld heb en de volgende dag al binnen kon zijn. Bij bol.com kon ik dit ook netjes aangeven dus heb ik dat gedaan. Tijdens het bestelproces heb ik gekozen voor de (gratis) zaterdag levering.

Dit heb ik niet gekozen!

Blijkbaar is een zaterdag levering te moeilijk voor deze webshop want in de e-mailbevestiging kreeg ik dus dat hij de volgende dag uiterlijk vrijdag geleverd zou worden. Ja, hallo, dat hadden we niet afgesproken! Ik heb specifiek zaterdag gekozen en dan is het helemaal anders in de bevestiging? Dat klopt toch niet?

Gezien ik nu dus bang was dat mijn bestelling bij mijn buren geleverd zou worden heb ik snel contact opgenomen met de helpdesk. Na een paar minuten werd ik, via de chat, verbonden met een medewerker. Bij hem heb ik mijn probleem neergelegd. Nou, deze meneer vond het erg vervelend voor mij maar ze konden er niets meer aan doen. Ik denk dan: hoe moeilijk moet het zijn om het pakketje pas vrijdag in te pakken? 

Ook gaf hij aan dat ik de volgende keer de bestelling kon laten bezorgen bij een PostNL afleverpunt. Ja, tuurlijk! Dat houdt in dat ik deze ergens op mijn fiets op moet gaan halen. Het is toch een bezorgservice?! Niet een OPHAALservice?

Dus nu zat ik met een probleem. Ik wist niet hoe laat het pakketje geleverd zou worden. Overdag ben ik niet thuis dus ik kan hem niet aannemen. Ook kon ik niet aangeven dat ik liever niet bij de buren geleverd wilt worden. Ik heb mijn moeder gebeld, mijn zus en mijn tante. Hopend dat 1 van hun kon zitten. Helaas, niemand was de hele dag beschikbaar maar ze konden wel op bepaalde momenten zitten.  Hier moest ik het dus mee doen. Hopelijk was het dan rond die tijd.

PostNL

De volgende dag (donderdag) kreeg ik bericht van PostNL dat mijn pakket tussen 17:10 en 19:10 uur geleverd wordt! Nou, dat is fijn want ik zou om die tijd thuis zijn! Om precies 16:15 was ik thuis en om 16:30 zat ik op mijn bank te wachten tot PostNL zou komen. En ik heb zitten wachten, en wachten. Om 20:00 uur waren ze er nog steeds niet. 

EINDELIJK om 20:15 stopte er een busje in de straat en, ja hoor, postnl. Eindelijk was mijn pakketje geleverd! Werd tijd. Bezorgmoment was tussen 17:00 en 19:00 en komt pas een uur later! Dit is nu al de tweede keer dat ik heb zitten wachten op mijn pakketje. Als je aangeef bezorgmoment is tussen een bepaalde tijd kom dan ook tussen die tijd! Dat het iets later wordt geen probleem maar de vorige keer zou hij om 10:00 uur binnen zij en kwam hij pas om 19:30 uur! Toen was mijn hele dag verspilt. 

Conclusie

Momenteel ben ik totaal niet tevreden over bol.com en postnl. Tijdens bol.com kon ik zelf kiezen op welke dag ik de bestelling geleverd wilde worden en dan wordt dat niet aangehouden en postnl komt niet op de afgesproken tijd. 

Laat een reactie achter