Review: A star is born

Sinds kort heb ik een Cineville pas. Afgelopen weekend heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van mijn (tijdelijke) pas. Samen met mijn tante zijn we naar "A Star is Born" gegaan met Lady Gaga en Bradley Cooper. Deze film wilde ik al zien sinds ik de trailer heb gezien met het liedjes "Shallow". Shallow vind ik echt een geweldig nummer en wilde graag zien hoe deze in de film verwerkt werd. Nou afgelopen zaterdag heb ik dat gezien.

Review: A Star Is Born

A star is born gaat over Jackson Maine (Jack) die een countryzanger is. Jack is een alcoholist en staat op de rand van de afgrond. Terwijl hij op zoek gaat naar alcohol ontdekt hij een onbekende zangeres genaamd Ally. Deze twee worden (natuurlijk) verliefd. Jack helpt Ally met haar carrière en terwijl zij populairder wordt wordt hij een beetje weggeschaduwd. Hier krijgt hij het moeilijk mee en verliest zichzelf in de alcohol.

In principe is het een leuke film. De verhaal is (redelijk) sterk en je gaat er af en toe in op. Bradley Cooper is een geweldige acteur en je leeft gewoon met hem mee. Hij is een redelijk goede zanger en het liedje "Black Eyes" is echt goed! Lady Gaga is natuurlijk een geweldige zangeres, we kennen allemaal wel minimaal 1 nummer van haar dus daar hoef ik het niet over te hebben. Haar acteerwerk is ook goed! Niet de beste actrice maar ook acteren doet ze super.

Wat ik wel erg jammer vind van deze film is dat de scènes te snel veranderen. Je zit net 1 minuut een scene te kijken en dan hup zit je ergens anders in een andere scene. Voor mij was het af en toe niet te begrijpen wat er nu gebeurde. Ook vond ik de dialoog niet altijd duidelijk. In een scene hebben ze ruzie en Jack heeft het over a terwijl Ally het over b heeft. Dat vond ik erg onduidelijk. Ik had echt zo iets van hoe kom je tot die conclusie.

Conclusie

"A Star is Born" is een leuke film alleen had ik er wat meer van verwacht. Het verhaal is op zich goed. Alleen versprongen de scènes te veel en vond ik het einde een beetje afgerond. Je kreeg echt het idee dat de film te lang was en dat ze maar stopte voordat het verhaal echt af was. Het is zeker wel een film die ik vaker zal kijken al is het alleen maar om Bradley Cooper te horen zingen.